Gratis BOVAG-app weet alles over auto’s

Overal en altijd de waarde en belangrijkste autogegevens binnen handbereik

09 SEPTEMBER 2010, NEDERLAND
Samenvatting
Vanaf vandaag is via de iTunes-store een gratis BOVAG app te downloaden voor de iPhone. De app is gekoppeld aan de BOVAG/ANWB Koerslijst en biedt onder andere een betrouwbare waardebepaling van een auto op basis van het kenteken. Ook verschijnen direct de belangrijkste gegevens van de auto in beeld na invoeren van het kenteken.

Daarnaast kan met behulp van de app op basis van GPS-gegevens – de iPhone weet immers waar zijn gebruiker is - het dichtstbijzijnde BOVAG-bedrijf gevonden worden. In de toekomst zal de applicatie worden uitgebreid met nog meer handige features. Versies voor Android en andere mobiele platformen zijn in voorbereiding. Dylan Weggeman, hoofd communicatie van BOVAG: ‘Met name de koppeling tussen voertuiggegevens en koerslijst maakt de BOVAG-app onmisbaar voor de iPhone-bezitter die een auto gaat kopen, of gewoon meer wil weten over een bepaalde auto. Je hoeft slechts het kenteken in te voeren en de belangrijkste data, zoals technische gegevens en APK-datum, en de waarde op basis van de koerslijst verschijnen in beeld. En dat is helemaal gratis.’

Mobiel

Naast de nieuwe iPhone-app heeft BOVAG sinds kort ook een mobiele versie van haar website: m.bovag.nl. Op deze site is het eveneens mogelijk met behulp van GPS het dichtstbijzijnde BOVAG-bedrijf te vinden. Daarnaast staat het meest recente BOVAG-nieuws online en kunnen gebruikers er terecht voor de antwoorden op de meest gestelde vragen aan BOVAG.

De nieuwe iPhone-app is, net als de mobiele website m.bovag.nl en de vorig jaar geheel vernieuwde website www.bovag.nl, ontwikkeld door Mangrove uit Rotterdam.

Citaten
"Met name de koppeling tussen voertuiggegevens en koerslijst maakt de BOVAG-app onmisbaar voor de iPhone-bezitter die een auto gaat kopen, of gewoon meer wil weten over een bepaalde auto. Je hoeft slechts het kenteken in te voeren en de belangrijkste data, zoals technische gegevens en APK-datum, en de waarde op basis van de koerslijst verschijnen in beeld. En dat is helemaal gratis." Dylan Weggeman
  • Default avatar2

Roel Schiefelbusch

Managing Partner
Over Mangrove

We design and develop apps, responsive websites and online platforms. With a clear goal: creating the best user-experience.