Mangrove opent ‘minimaal levensvatbare vestiging’ in Amsterdam

24 SEPTEMBER 2013, AMSTERDAM
Samenvatting
Niet pretentieus en met veel bombarie, maar gewoon als handig en pragmatisch; precies zoals Mangrove werkt. In het vanavond officieel te openen A-Lab, het oude Shell laboratorium op Noord, is een industriële sfeer gevonden die hen past. Vanuit hier gaat een team klanten als Amsterdam Economic Board, Ajaxlife.nl, Omron en diverse andere, vaak internationale, bedrijven bedienen.

Jacinthe Versteeg, operationeel manager Mangrove: “Onze bestaande Amsterdam relaties die tijdens ontwikkelsprints vaak dagen bij ons aanwezig zijn en deelnemen in het team, waarderen het enorm dat ze nu in hun eigen stad kunnen aanschuiven. Ook voor de (toekomstige) Mangrove collega’s die uit de buurt van Amsterdam komen is het natuurlijk handig.”

Mangrove werkt steeds meer voor internationaal opererende organisaties. Al vaker is de optie van een buitenlandse vestiging overwogen. Dit is een prima tussenstap als experiment: Wat loopt goed en wat niet? Ruben Bos, creative director: “Bovendien legt het de mogelijke zwakke plekken van onze interne communicatie bloot. We zijn veel bewuster bezig met kennis-overdracht die op het Mangrove hoofdkantoor in Rotterdam eigenlijk nét zo belangrijk is. Soms werd te gemakkelijk aangenomen dat iemand drie bureaus verder ‘zomaar’ mee krijgt waar een ander of een ander team mee bezig is. Dat was misschien zo toen we ooit met 15 man waren, met z’n 50en werkt het anders.”

Deze ‘agile’ stap sluit aan bij de visie en manier van werken van Mangrove. Al in 2009 introduceerde zij als een van de eerste internetbureaus de SCRUM methodiek van ontwikkelen in Nederland. Ruben: “Kortweg blijven we tijdens de ontwikkeling van apps, websites en online services voortdurend kijken naar nieuwe kansen, mogelijkheden en hoe de gebruiker reageert. We zetten onszelf niet vast ‘omdat iets nou eenmaal zo ontworpen of bedacht is’. Op dezelfde manier kijken we naar onze werkwijze, en dus ook naar onze locaties.”

Mangrove is een full service internetbureau, opgericht in 1997, dat strategie vertaalt naar mobiele apps, websites en online services voor gerenommeerde organisaties en bekende merken.

Citaten
"Onze bestaande Amsterdam relaties die tijdens ontwikkelsprints vaak dagen bij ons aanwezig zijn en deelnemen in het team, waarderen het enorm dat ze nu in hun eigen stad kunnen aanschuiven. Ook voor de (toekomstige) Mangrove collega’s die uit de buurt van Amsterdam komen is het natuurlijk handig." Jacinthe Versteeg
"Kortweg blijven we tijdens de ontwikkeling van apps, websites en online services voortdurend kijken naar nieuwe kansen, mogelijkheden en hoe de gebruiker reageert. We zetten onszelf niet vast ‘omdat iets nou eenmaal zo ontworpen of bedacht is’. Op dezelfde manier kijken we naar onze werkwijze, en dus ook naar onze locaties." Ruben Bos
  • Default avatar2

Roel Schiefelbusch

Managing Partner
Over Mangrove

We design and develop apps, responsive websites and online platforms. With a clear goal: creating the best user-experience.